Springplank juichen met FONK magazine

22-08-2018 (10:00) - Media

Over de Millennial is zo langzamerhand wel zo’n beetje alles gezegd wat er te zeggen valt. Op dus naar GenZ, de jongeren die tussen 2000 en 2015 zijn geboren. Zij zijn de consumenten van morgen en in een aantal opzichten ook al van vandaag. Reden genoeg dus om in de nieuwe editie van FONK deze jonge bright generation in de spotlight te zetten. Hoe en waarmee bereik je deze kids, is de centrale vraag in het laatste zomerissue van 2018. 


Een opmerkelijk statement in deze uitgave komt voor rekening van Rutger van den Berg, onderzoeker jongeren & trends bij Youngworks. Zijn stelling is dat wij, volwassenen, meer onze verantwoordelijkheid moeten nemen als verhalenvertellers. ‘Wat wij jongeren meegeven, heeft invloed op hun toekomst en hun ambities.” Maar juist in dìe verantwoordelijkheid schieten we te kort, meent Van den Berg. Lees zijn verhaal in FONK 240 en ga bij jezelf te rade.
 

Opkomst slow media

In het kader van deze special ook aandacht voor de opkomst van de slow media. Het is duidelijk dat er een groeiende belangstelling is voor media die door èchte mensen worden gemaakt. Mensen die onderzoeken, die vragen stellen en die op integere manier journalistiek bedrijven. 
 

Niet voor niets

Bij deze ontwikkeling kun je als integere contentmaker niet anders dan “springplank juichen” van pure blijdschap. Nòg harder kan er straks gejuicht worden als bij kijkers en lezers het kwartje valt dat je dit ‘echte werk’ niet voor niets kunt krijgen. Integere mensen moeten ook eten, tenslotte. Maar: bij FONK magazine geloven we wel in die Bright Future die op nog maar een klein stukje afstand naar ons ligt te lonken.
 

De laatste zomereditie van 2018 een week gratis lezen

Lees de laatste zomereditie 2018 van FONK magazine deze week hier gratis. Hierna verdwijnen wij als eerlijk slow medium weer achter de betaalmuur. Wil je FONK magazine ook na de zomer blijven lezen, wordt dan nù abonnee en maak op de valreep van de zomer gebruik van één van onze relaxte zomeraanbiedingen.
 



Bureaus

Marketing

Economisch