ACHTUNG! ontwikkelt Philips Ambilight-campagne

12-11-2014 (07:41) - Bureaus

Philips TV lanceert deze week Expedition Northern Lights, een wereldwijde campagne voor de Ambilight televisies van Philips. De campagne is ontwikkeld door ACHTUNG! dat eerder dit jaar de pitch voor het global account won. 
 
Expedition Northern Lights borduurt voort op de eerder uitgebrachte Afterglow movie. De campagne volgt 4 bekende freeriders, uitgerust met speciale LED-pakken, die midden in de nacht langs kleurrijk verlichte hellingen neerdalen. Online lopen de film en een interactieve game door elkaar heen: deelnemers worden uitgedaagd om zelf het Noorderlicht te bereiken voordat de zon op komt. 
 
Het magische landschap uit de film is door digitaal productiebureau Superhero Cheesecake volledig nagebouwd in een abstracte 3D wereld, ontwikkeld in WebGL. Deze nieuwe techniek maakt het mogelijk om real-time 3D content te renderen in de browser zonder gebruik te hoeven maken van plug-ins, en is daardoor ook te gebruiken op bijvoorbeeld een iPad Air. Door het toepassen van visuele effecten en video cut-scenes sluit de game naadloos aan op de film.
 
Ambilight TV’s bieden een intensere kijkervaring door lichteffecten met een extra brede gloed op de wand rondom de TV te projecteren. Met de Expedition Northern Lights campagne wil Philips nieuwe kopersdoelgroepen waaronder gamers aanspreken. De campagne loopt in 27 landen en is actief tot eind decembe. 
 
Concept: ACHTUNG!
Design: ACHTUNG!
Technical Development: Superhero Cheesecake, Colorbleed
3D: FutureDeluxe
Sound: Wave Studios
Film concept & production: Sweetgrass Productions
Klant: Marc Harmsen, Melissa Opdam, Alehandra Iorgut
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch