DDB en N=5 grootste kanshebbers voor ADCN Lampen 2015

04-03-2015 (20:03) - Bureaus

De ADCN heeft de nominaties voor de Lampen Awards 2015 bekendgemaakt en een klein festival rondom de Lampen aangekondigd. DDB & Tribal Amsterdam en N=5 hebben meeste nominaties, met elk 16. 
 
FHV BBDO volgt met 15 nominaties, ACHTUNG! en Dawn met 10, Publicis met 9, TBWA\NEBOKO met 6. Fitzroy, JWT Amsterdam, Lemz en MediaMonks hebben allemaal 5 nominaties. Het volledige overzicht, van de totaal 183 nominaties, is te vinden op adcn.nl. 
 
De jaarlijkse uitreiking van bronzen, zilveren en gouden Lampen vindt plaats op dinsdag 7 april in Paradiso. De nominaties van de Young Talent Lamp, in samenwerking met JongeHonden en SIRE, worden binnenkort bekendgemaakt. Al het ingezonden en genomineerde werk is te bekijken op adcn.nl.
 
De ADCN presenteert tevens een nieuw, klein Lampen Festival met een paar nieuwe inhoudelijke activiteiten. Op 7 april organiseert het voltallige ADCN bestuur ‘Illuminating Talks’, een middagprogramma met verschillende parallel sessies en gastsprekers over ‘creative breakthroughs’, ter inspiratie van zowel voor marketeers als creatieven. Deze middag vindt plaats in De Hallen Studios in Amsterdam. 
 
Op 8 april zijn er jury feedbacksessies voor alle inzenders. De jury’s zullen hun observaties en aanbevelingen per categorie toelichten, en in gesprek gaan met creatieve teams over hun werk. Om een cultuur van leren en feedback te bevorderen, zal de ADCN in samenwerking met de D&AD in London en THNK, the Amsterdam School of Creative Leadership, gratis verschillende professionele trainingen aanbieden aan de creatieven die naar de feedback sessies komen. 
 
Tenslotte nodigt de ADCN de winnaars van de Gouden Lampen, creatieve teams samen met hun klanten, uit om de lessen achter en de totstandkoming van hun werk te delen met de top van marketing Nederland. Het ‘Creative Gold Stories’-event vindt plaats bij Heineken, verkozen tot Creative Marketer of the Year bij Cannes Lions in 2015. De sessie wordt geopend door Mark van Iterson, lid van het ADCN bestuur en Global Head of Design & Concept bij Heineken, en Gianluca Ditondo, Senior Director Global Heineken Brand. 
 
Fonk 151 - deze verschijnt rond 17 maart - zal voor een groot deel in het teken staan van de aanloop naar de ADCN Lampen 2015.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch