dpdk en Peugeot bieden virtual reality-ervaring op AutoRAI

16-04-2015 (07:51) - Bureaus

Creatief digitaal bureau dpdk en Peugeot lanceren de nieuwe Peugeot 208 op het grootste auto-evenement van Nederland, de AutoRAI 2015 die morgen van start gaat. 
 
Peugeot en dpdk bieden bezoekers van de AutoRAI een interactieve virtuele proefrit door de Oculus Rift te combineren met Leap Motion Technologie en drone beelden.
 
In navolging van de bekroonde Peugeot 208 GTi 30th-campagne heeft  dpdk de opdracht gekregen voor de creatie van deze nieuwe ervaring. Wanneer een bezoeker op de AutoRAI in de echte Peugeot 208 stapt, kan hij/zij met een Oculus Rift-bril een proefrit maken in het berglandschap van Zuid-Frankrijk. Wat deze virtuele ervaring uniek maakt, is dat de proefrijder vanuit 3 verschillende perspectieven de proefrit kan beleven.  
 
Michael Vromans, Creative Director dpdk: 'We hebben het mogelijk gemaakt om meerdere films synchroon te laten lopen in 1 interactieve film.  Zo kan er tijdens de proefrit voor gekozen worden om te kijken vanuit de auto, van op het dak en vanuit het perspectief van een drone. Met name de dronebeelden leggen de spectaculaire omgeving geweldig vast. Gedurende de testrit kunnen testrijders zelf tussen de verschillende perspectieven schakelen en alles om zich heen ontdekken, terwijl ze zelf in de stoel van een nieuwe Peugeot 208 zitten.'
 
Wat de ervaring uniek moet maken is dat in de virtuele proefrit de Oculus Rift-bril wordt gecombineerd met de Leap Motion Technologie. Deze maakt het voor de bezoeker mogelijk om zijn/haar handen te gebruiken, en zet deze om naar een virtuele hand in het scherm van de Oculus Rift. Hierdoor kunnen bezoekers tijdens de testrit op buttons in de film klikken om meer over de nieuwe Peugeot 208 te ontdekken of om van perspectief te veranderen.

Tot slot kan deze unieke virtuele proefrit met tot aan 4 mensen tegelijk ervaren worden vanuit een nieuwe Peugeot 208. Bezoekers nemen plaats in de auto en krijgen daar de Oculus Rift opgezet. Alles tezamen maakt het een complete interactieve ervaring die nog niet eerder door een automerk is aangeboden. 

dpdk is verantwoordelijk voor het volledige creatieve concept, (video) productie, creatie, de website, promotiematerialen, social en de installatieproductie.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch