Grote veranderingen in management Publicis

20-08-2014 (07:44) - Bureaus

Publicis Groep komt met een aantal wijzigingen in het management. Angelique de Hont is benoemd tot COO van Publicis Groep Nederland. Samen met CEO Arjan Kapteijns wordt zij verantwoordelijk voor de diverse activiteiten van Publicis Groep Nederland: Publicis, KOEN, Compasso, Found en Saatchi & Saatchi | Leo Burnett. 
 
De Hont blijft ook Business Leader Samsung. Hiervoor was De Hont als Managing Partner en Director Finance & Operations bij Selmore verantwoordelijk voor het opzetten en vervolgens in Selmore integreren van internetbureau Selmore Lynx.
 
Erik-Jan Koense, oprichter en Managing Director KOEN, zal Compasso toevoegen aan zijn verantwoordelijkheden. Koense is een ervaren strateeg en ondernemer op het gebied van 1op1 communicatie, merkactivatie en (digital)CRM. Koense heeft de afgelopen 10 jaar &KoenseSeverein en KOEN geleid en was daarvoor Managing Director van Proximity Amsterdam.
 
Na ruim 7 jaar COO van Publicis Nederland en sinds 2,5 jaar ook Managing Director van Compasso te zijn geweest, verlaat Sabine Bijleveld Publicis Nederland vanwege verschil van inzicht in het te voeren beleid. Eveneens zal CFO Richard Veenstra de Publicis Groep verlaten omdat in de nieuwe opzet  één  CFO volstaat. Veenstra zal zijn taken en verantwoordelijkheden overdragen aan Jan Uitendaal die als CFO van zowel Saatchi & Saatchi als Leo Burnett al vele jaren werkzaam is voor de Publicis Groep.
 
Arjan Kapteijns: ‘Een aantal maanden geleden is besloten om al onze activiteiten onder één management te brengen. Doel hiervan is het bewerkstelligen van meer synergie en efficiency door daar waar mogelijk resources te delen. De bureaus behouden hun eigen specialismen en identiteit maar door intensiever met elkaar samen te werken, kunnen we klanten bieden waar ze behoefte aan hebben: geïntegreerde dienstverlening en/of state-of-the-art specialismen. Daarnaast hebben we te maken met een nieuwe realiteit. Klanten hebben veelal minder budget en hebben naast creativiteit behoefte aan meer snelheid en slagvaardigheid. Het is daarom nodig de lijnen van besluitvoering korter te maken, onze kosten te verlagen en de uitvoering te verbeteren. Met deze uitgangspunten in gedachten voeren we de volgende organisatorische veranderingen door.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch