Museale klus Natwerk

11-05-2015 (07:23) - Bureaus

Reclamebureau Natwerk heeft een pitch uitgeschreven door museum ‘t Hof van Dordrecht gewonnen. De culturele instelling wilde een landelijke communicatiecampagne rondom de opening. 
 
De campagne heeft tot doel landelijke naamsbekendheid te genereren voor het museum om zo meer bezoekers te trekken. Natwerk ontwikkelde niet alleen een communicatiecampagne, ook veranderde men de naam van het museum in ’t Hof van Nederland en re-designde Natwerk een zaal in het museum. 
 
Reinier Steures, partner bij Natwerk: ‘Het hof is een plaats van grote betekenis in onze geschiedenis. Hier werd namelijk in 1572, tijdens de eerste Vrije Statenvergadering onder leiding van Willem van Oranje, de basis gelegd voor een onafhankelijke Republiek. Het is de voorloper van de democratie van het huidige Nederland. Dit is ook de reden dat wij ’t Hof van Nederland een passender naam vonden dan ’t Hof van Dordrecht. Het is een historische plek voor alle Nederlanders.’
 
Om het museum aantrekkelijker te maken voor het grote publiek besloot Natwerk de notulen van de vergadering (de onafhankelijkheidsverklaring) terug te halen naar het Hof. Het document moet net zo’n aantrekkingskracht op bezoekers krijgen zoals de ‘Declaration of Independence’ dat doet in Washington.
 

 


Media

Marketing

Economisch