Wollige stunt 180 Amsterdam

04-11-2014 (07:40) - Bureaus

Alice O’Connell runt vanuit Amsterdam haar eigen knitwear-label, Wool & Water. Het merk streeft er naar om natuurlijke materialen te gebruiken om traditionele en eigentijdse esthetiek te combineren. 
 
Toen O’Connell voor de Wool for Amsterdam Wool Week exclusief iets voor 180 Amsterdam mocht creëren, liet zij deze mogelijkheid niet aan zich voorbij gaan. Ze wilde iets maken dat de creatieve energie van 180 Amsterdam illustreerde. Het streetart karakter van een ‘yarn bomb’ brengt de traditionele ambacht van het breien samen met een eigentijdse en creatieve manier om het te presenteren.
 
Door gebruik te maken van de 180 Amsterdam kleuren zwart, wit en rood, kon O’Connell het kunstwerk maken van lamswol en merino met haar eigen naaimachine. Ze heeft gebruik gemaakt van verschillende kleur – en naaitechnieken om de wol te laten zien en iets bijzonders en grafisch neer te zetten waarvan zij hoopt dat het reactie en conversatie oproept bij voorbijgangers.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch