35 cases dingen mee voor Effie

27-07-2015 (11:07) - Bureaus

11.05 uur - Op 20 juli sloot de Effie Inzendmodule. De oogst? 35 cases. De jury’s zijn inmiddels gestart met hun beoordelingen. De reclameprijs voor bewezen effectiviteit wordt op 13 oktober uitgereikt tijdens het 24 Festival in het Concertgebouw te Amsterdam.  
 
Dick van der Lecq, namens de Effie Stuurgroep: 'Het aantal inzendingen ligt op het niveau van 2013.  Er is dit jaar veel energie gestoken in voorlichting en ‘inzendgemak’. Met de verbeterde toegankelijkheid verwachten we volgend jaar dan ook te groeien, vooral ook onder de nieuwe generatie bureaus en adverteerders.'
 
De Effie jury wordt ook dit jaar gevormd door drie 8-koppige vakjury’s en een hoofdvoorzitter. De drie inzendcategorieën Gedrag, Merk en Bewustwording hebben elk hun eigen vakjury die beoordeelt welke cases een Effie verdienen.
 
Deze vakjury’s staan onder leiding van Jack de Graaff (Gedrag), Marc van Eck (Merk) en Frits Spangenberg (Bewustwording). De hoofdjury bestaat uit de drie vakjuryvoorzitters, algemeen lid Mary Hoogerbrugge en hoofdvoorzitter Ben Knapen. Zij selecteren definitief wie er 13 oktober voor brons, zilver of goud het podium op gaan. De hoofdjury zal vrijdag 4 september bij elkaar komen. Net als vorig jaar worden vooraf geen nominaties bekend gemaakt. 

De EffieAwards is onderdeel van het 24Festival. Meer informatie over het festivalprogramma en ticketverkoop is te vinden op www.24festival.com


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch