Burst achter redesign platform Pijn en Kanker

26-04-2016 (09:51) - Bureaus

Burst heeft voor Takeda het redesign en de ontwikkeling van hun huidige digitale platform gedaan. Het platform Pijn en Kanker biedt ondersteuning aan verschillende doelgroepen die te maken hebben met de behandeling van pijn bij kanker. Dit zijn medisch professionals, patiënten en hun naasten.

Takeda is wereldwijd en in Nederland een voorloper op het gebied van oncologische pijnbestrijding. Het huidige platform is binnen het wereldwijde concern als pilot gelanceerd en zal vervolgens naar andere landen worden uitgerold. Via online en offline media-inzet zal het platform onder de aandacht van de doelgroepen gebracht worden. De campagne is door communicatieadviesbureau LMP ontwikkeld.

Takeda ziet haar rol breder dan de ontwikkeling van innovatieve geneesmiddelen en wil bijdragen om de organisatie van oncologische pijnzorg naar een hoger plan te tillen. Via de online kieswijzer, dat onderdeel uitmaakt van het platform, kunnen artsen snel wegwijs worden in de komende nieuwe richtlijn Pijn bij Kanker. De oude richtlijn stamt namelijk uit 2008. Hierdoor kan een arts efficient keuzes maken ten aanzien van de behandeling van pijn.

Marvin de Reuver (Burst): 'Een wereldwijde klant als Takeda helpen met een mooi en tegelijk beladen onderwerp is al iets om trots op te zijn. En daarmee nadenken om de betreffende doelgroepen op een laagdrempelige manier te helpen is helemaal mooi. Wij zijn dan ook heel tevreden met het eindresultaat.'


Media

Marketing

Economisch