Rolo wint Gouden Loeki Aller Tijden

26-11-2015 (07:59) - Bureaus

De winnaar van de Ster Gouden Loeki Aller Tijden is ‘Olifant’ van Rolo (Nestlé). Het Nederlands publiek heeft in de laatste, allesbepalende stemronde deze legendarische commercial uit 1996 gekozen tot populairste en meest memorabele televisiecommercial uit 50 jaar Ster.

trots
Adverteerder en makers ontvingen de prijs, die ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van Ster werd uitgereikt, uit handen van directeur Arian Buurman.
Arian Buurman: 'Het is een fantastische prestatie als je uit circa 150.000 commercials gekozen wordt tot dé commercial die het meest in ons collectieve geheugen gegrift staat. Een prestatie van formaat en één om hartstikke trots op te zijn.'


eindstem
Een representatief en onafhankelijk publiekspanel van GfK nomineerde 50 televisieommercials. De vakjury heeft de top 12 bepaald. De eindstem was weer voor het publiek. Het publiekspanel heeft uit de top 12 de absolute nummer 1 gekozen die de trotse winnaar is van de Ster Gouden Loeki Aller Tijden.

De winnaar en alle genomineerden zijn te bekijken op stergoudenloekiallertijden.nl

credits
Commercial: Olifant (1996)
Adverteerder: Rolo (Nestlé)
Bureau: Ammirati Puris Lintas
Art/copy: Marcel Frensch, Diederick Koopal, J-P Nieuwerkerk
Totstandkoming Ster Gouden Loeki Aller Tijden
 


Media

Marketing

Economisch