Steeds meer bekend over Dutch Design Week

24-07-2015 (07:06) - Bureaus

7.05 uur - De vakantietijd is net begonnen, maar veel vakgenoten kijken hongerig uit de Dutch Design Week 2015 die 17 oktober start. De organisatie maakt ons lekker met de bekendmaking van het thema.
 
‘What if...’ is dat thema van Dutch Design Week (DDW) 2015. De organisatie eert en benadrukt daarmee de verbeeldingskracht van ontwerpers. 
 
Hun beste antwoorden zijn tijdens de 14de editie te zien in de vorm van concepten en producten, experimenten en cross-overs. De campagne ter ondersteuning van het thema wordt verzorgd in samenwerking met ontwerpbureau Fabrique. 
 
De organisatie verwacht dit jaar 2400 deelnemers, die verspreid over 80 locaties hun nieuwste werk zullen presenteren. In september is het complete programma bekend; een preview staat inmiddels online. 
 
Tot de hoogtepunten behoren vaste waarden als de Graduation Show van Design Academy, de uitreiking van de jaarlijkse Dutch Design Awards, de presentatie van Dutch Invertuals en de exposities in het Klokgebouw.
 
Andere creatieve broedplaatsen en initiatieven die met exposities bijdragen aan het programma zijn Hallenweg, Material Sense, MU, Piet Hein Eek, Sectie C, TAC, Yksi en Kazerne.
 
Het nieuwe label by TextielMuseum bundelt de collectie van het TextielMuseum en het vakmanschap van TextielLab, en presenteert zich tijdens DDW onder artdirectorschap van Jongeriuslab. Bij Broeinest presenteren Baars & Bloemhof diverse samenwerkingen tussen de industrie en de creatieve sector, met werk van De Inituïtiefabriek, Lex Pott, OS Δ OOS en Studio Mieke Meijer. 
 
De expositie ‘Thing Nothing’ bij Van Abbemuseum (onder curatorschap van Thomas Widdershoven, Jan Konings, Ina Hollmann en Agata Jaworska) toont de rol van design in een dematerialiserende wereld.
 
Kijk voor meer informatie en het programma op www.ddw.nl
 

 


Foto: Cleo Goossens

Media

Marketing

Economisch