Apple meest waardevolle merk

09-10-2014 (08:04) - Economisch

Interbrand, ’s werelds leidende merkenadviesbureau, publiceert jaarlijks het Best Global Brands rapport, waarin de merkwaarde van de 100 meest waardevolle merken ter wereld onderzocht wordt. 
 
Dit jaar heeft de lijst een recordwaarde van in totaal $1,6 biljoen, een stijging van 7% ten opzichte van het afgelopen jaar. Apple en Google zijn de eerste twee merken die een waarde van boven de $100 miljard behalen. 
 
Philips (#42; $10,3 miljard) passeert als eerste Nederlandse merk de 10-miljard dollar grens. Shell is het enige energiemerk op de ranglijst en toont een significante groei van 14% in merkwaarde. Het merk Heineken is nog steeds meer dan $4 miljard waard.
 
Apple blijft met de lancering van nieuwe producten zoals de Apple Watch wereldwijd het nieuws domineren en heeft nieuwe experts aangetrokken om ook in de toekomst aan de hooggespannen verwachtingen van zijn doelgroepen te voldoen
 
De lancering van een nieuwe merkpositionering van Philips in het najaar van 2013 is een sterk voorbeeld van een merk dat zich duidelijk nog sterker rondom zijn doelgroepen zal structureren. 
 

 


Interbrand

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing