Online advertentiemarkt groeit snel

23-03-2015 (07:35) - Economisch

De totale digitale advertentiemarkt in Nederland is in 2014 met 11,3% gegroeid ten opzichte van 2013 en laat daarmee voor het eerst sinds 2011 weer een dubbelcijferige groei zien. 
 
De totale omzet binnen deze sector was in 2014 bijna 1,4 miljard euro. Video advertising groeide het hardst met 30%. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, de brancheorganisatie voor digitale marketing.
    
‘Terwijl vorig jaar de groei in display advertising voornamelijk toe te schrijven was aan de grote internationale partijen, hebben de lokale uitgevers het dit jaar ook goed gedaan. De grote internationale spelers namen weliswaar weer een iets groter deel van de markt, maar de verschillen in groei tussen lokale en internationale partijen waren niet zo verontrustend als vorig jaar’, aldus Roel van Rijsewijk van Deloitte op de site.
 

 


Deloitte

Bureaus

Media

Marketing