Uitgaven aan sponsoring zakken in

04-04-2014 (08:23) - Economisch

De uitgaven aan sponsoring zijn in 2013, vergeleken met 2012, met bijna 3% gedaald naar 815 miljoen euro. Dat blijkt uit de nieuwste SponsorMonitor 2014, een uitgave van Respons en Sponsorreport. De sponsorbestedingen in Nederland namen voor het tweede achtereenvolgende jaar af. In 2012 waren de uitgaven al met 4% afgenomen. 
 
Met circa 815 miljoen euro liggen de totale sponsoruitgaven in 2013 op het niveau van 2005/2006. De top 100 grootste sponsors van Nederland zijn verantwoordelijk voor ruim 293 miljoen euro (36%) van de sponsoruitgaven.
 

De Sponsorsurvey 2014 constateert dat de daling van de sponsorbudgetten van afgelopen jaren ook in 2014 nog door zal zetten. De verwachting is dat het totale sponsorbudget in 2014 zal uitkomen op circa 800 miljoen euro, 15 miljoen minder dan in 2013. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing