Clipit in geweer tegen information overload

29-10-2014 (07:42) - Media

Media monitoring bureau Clipit ontwikkelt een concept voor een media-aanbod op maat voor zowel internet, print media en radio en tv.
 
Uitzendingen op radio en tv worden automatisch gemonitord met behulp van de recent door Media Distillery ontwikkelde audio en video analyse technologie. Ook TNO heeft hieraan bijgedragen. 
 
Landelijke kranten, regionale dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huis-bladen worden gedigitaliseerd uitgelezen. Een bericht dat voldoet aan de zoekopdracht wordt weergegeven in de Clipit Portal. Met een doorlink naar de online versie van het print media artikel. In deze weergave is ook de context van het artikel te zien.
 
In combinatie met de bestaande booleantechniek van media monitoring tool Clipit, kan het bureau tot in detail het juiste artikel uit de dagelijkse stroom van al die berichten filteren. Daardoor ontvangt de gebruiker alleen die informatie die voor hem relevant is. 
 
Met sentiment en PR-waarde analyses voorziet de tool tevens in een interpretatie van de inhoud. Niet langer een slachtoffer van information overload, maar je voordeel doen met de schat aan informatie die beschikbaar is.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch