De digitale goudmijn van RTL

22-08-2014 (07:36) - Media

Bert Habets, CEO RTL Nederland, toonde zich gisteren een uiterst tevreden man naar aanleiding van de halfjaarcijfers 2014. Vooral digitaal gaat het de zendergroep voor de wind.
 
‘Het macro-economische herstel in het eerste half jaar van 2014 vertaalt zich in een belangrijke groei van onze inkomsten uit televisie en onze digitale activiteiten. De strategie om een gebalanceerde mix aan te bieden van bestaand, nieuw en vernieuwd programma-aanbod blijft succesvol en zorgt voor behoud van ons marktleiderschap’, aldus Habets.
 
‘Op digitaal vlak constateren we een explosieve groei. Zowel het aantal bezoekers online als het aantal videoviews is met 25% toegenomen. Ons aanbod is steeds breder en beter toegankelijk voor de consument. De crossovers met Videoland met RTL-hits als 'Divorce’ en sterk groeiende catalogus aan Nederlandse filminvesteringen werpen zijn vruchten af. Op die gedachte bouwen we ook in de tweede helft van 2014 voort.’
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch