De plannen van BNN-VARA

22-08-2014 (07:35) - Media

Gaan we voor typisch VARA-cabaret vermengd met seksende BNN-pubers? Of duikt Matthijs van Nieuwkerk regelmatig op in een reisprogramma gericht op de jeugd? Kortom: wat heeft fusieomroep BNN-VARA voor ons in petto?
 
In het komende televisieseizoen zijn bij BNN en de VARA naast de vertrouwde titels veertig nieuwe programma’s te zien. Van nieuw drama tot documentaires, van thema-avonden tot langdurige series. 
 
Algemeen directeur en voorzitter Gerard Timmer: ‘Wij willen een samenwerkingspartner voor maatschappelijke instanties zijn, maar bovenal een venster en een platform voor een breed progressief en specifiek jong publiek. Programmatisch is het komend seizoen al een prachtige aftrap van die ambitie. Het pakket is breed en relevant. Van de documentaire Paradijsbestormers over Nederlandse Jihadstrijders tot de dramaserie Hollands Hoop. Van een inkijk in een jeugdinrichting in Wij Zitten Vast tot het sociale experiment Typisch Nederlands.’
 
BNN-VARA programmeert met twee merken: BNN en de VARA. Dat doet de fusieomroep vanuit de missie om aan de ene kant sociale, progressieve en journalistieke programma’s te brengen en aan de andere kant een jong, optimistisch en emotioneel rakend aanbod te maken.

Benieuwd naar de plannen van de fusieomroep of juist niet? Reageer onder dit artikel… 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch