NPO moet ‘jonger en journalistieker’

11-12-2014 (00:00) - Media

De Publieke Omroep zet verder in op vernieuwende programmering met maatschappelijk relevante programma’s, zo maakte de NPO gisteren bekend.
 
‘Met voor alle groepen in de samenleving met een duidelijk herkenbare publieke programmering spelen we beter in op de snelle veranderingen in de mediawereld’, aldus Frans Klein directeur Televisie bij de NPO.
 
Volgens Klein ‘wordt er door het jaar heen vaker vernieuwd, worden tv-series korter geprogrammeerd en wordt er volop geëxperimenteerd met nieuwe vormen en formats die goed passen bij de NPO. 
 
Volgens Shula Rijxman, bestuurder van de NPO (foto), zie je de nieuwe koers ook daadwerkelijk terug in de programmering. Met de nadruk op onderscheidende en betekenisvolle programmering die in nauwe samenwerking met de omroepen wordt gemaakt.
 
Rijxman: ‘In een veranderende samenleving is er juist behoefte aan verbinding en verdieping. Met nieuwe mensen, een duidelijke strategie en door keuzes te maken, wordt het nu heel concreet: op radio, op televisie én online.’
 
De focus ligt daarbij op journalistiek, Nederlands drama, kunst en cultuur en programma’s voor jongere kijkers. De grootste vernieuwing is zichtbaar op NPO 3. Deze zender komt vanaf medio december met veel nieuwe programma’s, specifiek gericht op 20 tot 34 jarigen. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch