Audax scoort sterk met Santé in NOM

20-11-2015 (12:50) - Media

In de door het NOM-Instituut gepubliceerde oplagecijfers is Santé de grootste oplagestijger binnen het Body & Mind-segment. De stijging is opmerkelijk omdat de totale betaalde oplage van het tijdschriftensegment ongewijzigd blijft.


'Het gaat goed met Santé', zegt Audax commercieel directeur Ivo Janssens. 'Sterke redactionele pijlers, mooie redactionele producties, stijging in de abonnee-stand en verrassende extra’s zoals pocket-size uitgaves resulteren een spectaculaire oplagegroei van Santé. '
 

33% groei
Ten opzichte van vorig jaar stijgt de betaalde oplage met een index van maar liefst 33% tot een totaal van 59.858 exemplaren. Daarmee blijft Santé de grootste health glossy van Nederland. Gemiddeld blijft de grootte van het body & mind segment gelijk met een totale betaalde oplage van 481.348 exemplaren. Dat geeft de groei van Santé een extra feestelijk randje. Vooral GezondNU, Psychologie Magazine en Happinez moeten lezers inleveren ten gunste van Santé.


index +12
Audax Publishing, uitgever van onder andere Santé, komt in de gepubliceerde oplagecijfers goed uit de bus. Binnen de top-20 grootste uitgevers (gemeten naar exemplaren betaalde oplage) is Audax Publishing de grootste stijger (index +12%) ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Een buitengewoon resultaat in een markt die het afgelopen jaar met 3,6% is gedaald.
 


Bureaus

Marketing

Economisch