Fonk 199: best of both worlds

25-01-2017 (10:11) - Media

Fonk Magazine 199 zet corporate brands & trends in de schijnwerpers. Een onderwerp dat naar onze smaak onterecht te vaak terzijde wordt geschoven in het alom aanwezige verlangen de kassa zo veel mogelijk te laten rinkelen. Waarom dat niet altijd even slim is, lees je in dit issue dat vandaag live is gegaan.

Met het issue corporate brands & trends vroegen we onze gesprekspartners de vinger te leggen op de actualiteit van een tegenwoordig vaak onderbelicht onderwerp:


* Wanneer handhaaf je een merknaam en wanneer is het tijd om afscheid te nemen?  We vroegen het aan Micheal Dam en Hein Bronk van The Review Group.

* Daarnaast laten we specialisten van bureauzijde aan het woord over trends in corporate design. Duidelijk is dat in 2017 cocreatie de boventoon voert, maar er is nog heel veel meer dat aandacht verdient. We vatten de meningen samen in tien actuele trends.

* De duidelijke visie van Michael Dijkstra Taurel (Globrands) op het belang van sterke corporate brands stemt tot nadenken. Dat merkportfolio’s baat hebben bij een sterk corporate brand mag volgens hem duidelijk zijn:  ‘Het lukt beter als je een sterk merk hebt met een krachtige identiteit. Daarin investeren is op de (langere) termijn alleszins de moeite waard.’ 

Ander opmerkelijk detail van deze uitgave: hij hangt aan elkaar van prachtig beeldmateriaal. Niet geregisseerd of bedacht, het gebèurde gewoon. En dus hebben onze kans gegrepen en ons uitgeleefd.
 
* First of all pakte Kees Rijken op ons verzoek weer zijn  camera voor de serie Reclamedieren. In het hart van deze editie zie je hoe groots zelfs het kleinste hondje kan zijn.

* Ook het werk van Michiel Poodt is om je vingers bij af te likken. We besloten ter plekke in de printeditie van deze uitgave een extra pagina voor dit verhaal vrij te maken. Grappig genoeg laat deze keuze zien dat de beperking van print je dwingt om je best te doen goede keuzes voor je lezers te maken. 
 
Hoe anders is dat in de digitale editie van Fonk, die vandaag live gaat. Daarin vind je àl het prachtige en relevante beeld dat ons inspireerde. Zo hebben we met print èn digitaal the best of both worlds onder handbereik.
 
Wil je de digitale editie van fonk magazine lezen maar heb je nog geen abonnement? We hebben een prachtige actie waarbij je nu al een abonnement voor een tientje kunt sluiten. Pak hier je kans!

Bureaus

Marketing

Economisch