Fonk 199: best of both worlds
25-01-2017 (10:11) - Media
Fonk Magazine 199 zet corporate brands & trends in de schijnwerpers. Een onderwerp dat naar onze smaak onterecht te vaak terzijde wordt geschoven in het alom aanwezige verlangen de kassa zo veel mogelijk te laten rinkelen. Waarom dat niet altijd even slim is, lees je in dit issue dat vandaag live is gegaan.
Met het issue corporate brands & trends vroegen we onze gesprekspartners de vinger te leggen op de actualiteit van een tegenwoordig vaak onderbelicht onderwerp:
* Wanneer handhaaf je een merknaam en wanneer is het tijd om afscheid te nemen? We vroegen het aan Micheal Dam en Hein Bronk van The Review Group.
* Daarnaast laten we specialisten van bureauzijde aan het woord over trends in corporate design. Duidelijk is dat in 2017 cocreatie de boventoon voert, maar er is nog heel veel meer dat aandacht verdient. We vatten de meningen samen in tien actuele trends.
* De duidelijke visie van Michael Dijkstra Taurel (Globrands) op het belang van sterke corporate brands stemt tot nadenken. Dat merkportfolio’s baat hebben bij een sterk corporate brand mag volgens hem duidelijk zijn: ‘Het lukt beter als je een sterk merk hebt met een krachtige identiteit. Daarin investeren is op de (langere) termijn alleszins de moeite waard.’
* Ook het werk van Michiel Poodt is om je vingers bij af te likken. We besloten ter plekke in de printeditie van deze uitgave een extra pagina voor dit verhaal vrij te maken. Grappig genoeg laat deze keuze zien dat de beperking van print je dwingt om je best te doen goede keuzes voor je lezers te maken.