fonk preview: MYbusinessmedia succesvol achter de poort

06-07-2015 (07:23) - Media

In de komende B2B-editie van fonk magazine spreekt media-ondernemer Hein Bronk in een exclusief interview over het succes van MYbusinessmedia. ‘Big things often have small beginnings’.
 
‘Door de jaren heen heeft MYbusinessmedia zich strak gehouden aan haar strategische lijnen. Voor ons in crisistijd dus geen reden om maar tijdelijk terug te vallen naar old school print. Veel uitgevers kozen wel voor deze optie om niet door te hoeven investeren op online. Speerpunten waar we voor hebben gekozen concentreren zich op investeren, Search en YOURbusinessmedia. Dat investeren deden we op de verdere ontwikkeling van een nieuw CMS. Dit leverde nieuwe businessmodellen op, waarbij we nu succesvol zijn om abonnees en gebruikers van de sites te laten betalen voor content achter de poort.’
 
Wat doet Bronk in markten waarin zijn formule niet meteen aanslaat?
‘We hebben wat meer moeite in onze automotive-markt. Er is een weliswaar marktleidende positie voor het merk AutomobielManagement, maar Search werkt daar niet. Het mooie is dat we onze lijn van eventmarketing uitgebreid hebben ingezet in deze markt en we een BusinessClub hebben opgericht samen met de top van de automotivebranche. We hebben nu vier grote events en een club die floreert.’
 
Meer over het businessmodel van MYbusinessmedia in fonk 159 (10 juli)
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch