Livre Magazine gelanceerd in pop-upstore

31-05-2017 (17:14) - Media

Het nieuwe tijdschrift voor boekenliefhebbers Livre Magazine wordt gelanceerd van vrijdag 9 tot en met zondag 11 juni in de Gerard Doustraat in Amsterdam. Livre opent een pop-upstore vol activiteiten rond schrijvers.

Op 8 juni start Livre Magazine met een openingsfeestje, waar het eerste exemplaar wordt overhandigd aan Roxane van Iperen, die een column heeft in het blad. Vanaf zaterdagochtend 9 juni is de pop-upstore speciaal open voor lezers en leesclubs. De redactie is aanwezig en er worden activiteiten georganiseerd rond de inhoud van het eerste nummer. Zo geven onder andere Murat Isik, Lidewy Hendriks, Bastiaan Woudt, Wouter Tulp, Sabien Bosman, Marjolein Holtkamp, en Hanna Bervoets acte de présence. 

 
op de mat
Op 9 juni ligt Livre Magazine op de mat bij de vaste lezers van het tijdschrift deBoekensalon waar het de opvolger van is. En is het in vele boekhandels te koop. Livre Magazine, met als hoofdredacteur Hannah Jansen Morrison en uitgever Ruth Bisschop van Pubmedia, is een helemaal nieuw, rijk, mooi vormgegeven tijdschrift (80p) over boeken, dat zich breed richt op lezers en leesclubs.
 
verrassende invalshoek
Hannah Jansen Morrison (voorheen deBoekensalon) over het blad: ‘In Livre Magazine interviewen wij niet alleen schrijvers over literatuur, maar schrijven wij ook over kookboeken, kunstboeken, non-fictie en kinderboeken. Altijd vanuit een verrassende invalshoek. Zo heeft Hanna Bervoets in de rubriek 'fictie ontmoet non-fictie' een gesprek met een psychologe over haar net verschenen boek Fuzzie en spreken wij uitgebreid met bestseller auteur Karin Slaughter over Goede dochter.’
 
inspireren
‘Boeken zijn waardevol. En daarom houden mensen van boeken – internet, film en televisie ten spijt. Met Livre Magazine inspireren wij lezers om de boeken te kiezen die hen weer inspireren en gaan wij op zoek naar het verhaal achter het verhaal.’ aldus Jansen Morrison. Livre Magazine wil hét platform worden voor de boekenliefhebber, een platform dat steeds verder zal worden uitgebreid. Het papieren magazine is een belangrijk onderdeel, maar het wordt sterk ondersteund door online (site en sociale media). Voor leesclubs biedt Livre online inhoud en handvatten om hun clubs te professionaliseren en uit te breiden.
 
Pubmedia
Livre Magazine is het eerste publiekstijdschrift van uitgeverij Pubmedia, sinds 2014 uitgever van de vaktijdschriften Boekblad en Mediafacts. Livre Magazine is vanaf 9 juni verkrijgbaar bij kiosken en boekhandels en zal elk kwartaal verschijnen in een oplage van tienduizend exemplaren. Ook is het nu al online te bestellen: www.livremagazine.nl
 

Bureaus

Marketing

Economisch