TAART. voor 90 jarige HEMA

17-10-2016 (18:45) - Media

Maandag 17 oktober werd samen met pers, relaties en HEMA fans de 90ste verjaardag van HEMA gevierd met als hoogtepunt de onthulling van het eenmalig magazine TAART. Geproduceerd door de makers van LINDA.
 

HEMA90
Het  magazine verschijnt als cadeau bij de gehele oplage van het nieuwe LINDA. november nummer, dat vanaf aanstaande woensdag 19 oktober in de winkel ligt. De campagne HEMA90 bestaat naast het magazine uit in-store evenementen, een limited edition HEMA assortiment en een branded content campagne op LINDA.TV en LINDAnieuws.nl.
 
 
470.000 exemplaren
Ter gelegenheid van de negentigste verjaardag startte HEMA een samenwerking met creatief bureau XXS Amsterdam en LINDA. onder het thema ‘taart’. Daarvoor ontwikkelde en produceerde LINDA.tv drie nieuwe programma’s: ‘Wie verdient een taart’, ‘Hee, waar gaat dat heen’ en ‘Ouwe taarten’ die te zien zijn op het digitale HEMA platform, LINDAnieuws.nl en LINDA.tv. Ook is er een limited edition collectie in de winkels verkrijgbaar in- hoe kan het ook anders- een feestelijk confettidessin. Het hoogtepunt van de crossmediale samenwerking is de uitgave van het eenmalig magazine TAART., dat in een oplage van 470.000 exemplaren wordt verspreid en feestelijk werd gelanceerd.
 
natural fit
XXS Amsterdam kreeg van HEMA de opdracht een campagne te creëren rondom de 90e verjaardag van het merk. XXS Amsterdam zocht naar iets blijvends en kwam zo op het idee van een magazine en een samenwerking met het merk LINDA. Een mooie cross-over van twee Nederlandse merken die elkaar versterken. Samen met LINDA.het bureau, werd de campagne vormgegeven.
 
 
Credits
Brand: HEMA
Client: Martine Verhaar, Desiree Vernie, Adriana Hoppenbrouwer
Creative director: Tanja Soeter
Agency: XXS Amsterdam
Executive Creative Directors: Hans van Nood, Remy Kurpershoek
Strategy Director: Joram Helmer
Account Director: Robin Verhoek
Account Manager: Francis Oud
Concept en creatie: Mood for Magazines – LINDA.het bureau
Creatief directeur / Algemeen hoofdredacteur: Jildou van der Bijl
Zakelijke directeur: Marielle Arts
Hoofdredacteur: Iebele van der Meulen
Directeur B2B: Caren Wassink
Art Director: Monique Bleeker
Hoofdredacteur digitaal: Jossine Modderman
Manager digitaal & het bureau: Leanne Hermans

Bureaus

Marketing

Economisch