Verkade kiest voor Chuck Studios

02-09-2021 (10:04) - Bureaus

Na een pitch met meerdere creatieve production companies heeft Verkade voor Chuck Studios gekozen. De food advertising specialist met kantoren in Amsterdam, Londen, LA en Moskou heeft een nieuwe Culinaire Identiteit ontworpen voor Verkade, bekend van producten als Maria, Café Noir en San Francisco.

Hoewel Verkade’s iconische producten in geen enkele koektrommel ontbreken, heeft het merk in de loop der jaren een laagje stof gevangen. De concurrentie in deze categorie is moordend, vol met merken die niet gehinderd worden door de erfenissen van het verleden, maar ook zeker niet kunnen bogen op de voordelen die de directe merkassociaties van iconische producten als Nizza met zich meebrengen.
 

Eén hap en je bent thuis

Chuck Studios heeft het merk laten zien dat het de wijze van afbeelden van de producten moet coderen. Op basis van de tagline 'Eén hap en je bent thuis' is er vanaf nu altijd een hapje uit een Verkade-koekje. Het hapje wordt op die manier een distinctive brand asset. Het is ook een subtiele manier om de consument in het beeld te brengen. Er net achter zien we altijd een stapel koekjes. Die stapel representeert het gevoel van thuis: daar heerst gulheid, openheid en ontspanning. De wijze waarop de producten nu weergeven worden zal ook op de verpakkingen terugkomen. Verder zijn kleuren, invalshoeken, uitsneden en belichting gecodeerd zodat een consistent beeld ontstaat.

 


Media

Marketing

Economisch