Wunder brengt licht in Amsterdamse onderwijs

20-01-2017 (10:20) - Bureaus

Op 21 januari opent Lumion haar deuren voor toekomstige vwo, havo en mavo leerlingen in Amsterdam. Lumion ging eerst door het leven als Caland 2. Wunder is eindverantwoordelijk voor de merkstrategie, naam en het design. Voor de naam de ontwikkeling van de naam is nauw samengewerkt met naamgevingsbureau Globrands.
 
 
Caland 2 is in 2012 opgericht en ontstaan vanuit het Calandlyceum (Onderdeel van de Stichting Openbaar Voortgezet Onderwijs Progresso). Na 4 succesvolle jaren en stevige groei heeft het bevoegd gezag besloten in 2016 de school krachtiger te positioneren. Een logische volgende stap, omdat Caland 2 zich met een vernieuwend onderwijsconcept heeft ontwikkeld tot een vaste waarde binnen het Amsterdamse onderwijsaanbod. Lumion is ook buiten het Amsterdamse een voorbeeld, door haar vooruitstrevende onderwijsvisie.
 
De onderwijsvisie van de school is gebouwd op wederzijds vertrouwen, openheid en doelenstellen. Op basis van deze visie heeft Wunder een open en iteratief proces ontworpen, passend bij de school. De zoektocht naar de essentie van de school werd dan ook een gezamenlijke, fascinerende zoektocht.
 
Alef de Jong, creatief strateeg, partner van Wunder: 'Soms is een rebranding te vergelijken met achterkamertjes politiek. Wij zijn daar geen voorstander van en vonden in Lumion de ideale opdrachtgever. Het proces van strategie tot merkstijl is op een hele open manier gegaan. We zijn gestart met interviews, gevolgd door workshops met leerlingen, ouders en medewerkers, geëvalueerd in open reviews met afgevaardigden van alle groepen.'
 
'Lumion is een vernieuwende naam passend bij de ambities om het beste uit de leerlingen en leerkrachten te halen. De naam communiceert licht, stralen en heeft een eenvoudige uitspraak. Het ‘mi’-gedeelte klinkt als het Engelse ‘me’ en verwijst naar de persoonlijke aanpak en individuele ontwikkeling. De uitgang ‘ion’ maakt de naam dynamisch, refererend naar continuïteit en vooruitgang', aldus Mike Dijkstra Taurel van Globrands.
 
 

Media

Marketing

Economisch