Woningborg introduceert nieuwe merkpositionering

19-04-2021 (15:29) - Marketing

Afgelopen week introduceerde Woningborg haar nieuwe campagne Om op te bouwen, ontwikkeld in samenwerking met creative agency Pünktlich. De campagne is groots gestart met bijbehorende radiocommercials, die de komende weken worden uitgezonden op Q-music.
 
Afgelopen jaren heeft Woningborg zich getransformeerd van traditionele verzekeringsmaatschappij in de bouwbranche naar een verbindende organisatie tussen bouwondernemers en kopers. Door zekerheid te bieden bij het verwezenlijken van de bouw of verbouw van woningen aan bouwondernemers en kopers, worden er huizen gerealiseerd van kwaliteit, gebouwd voor de toekomst.
 
Elsbeth Wesselink, operations director bij Pünktlich, ‘Bij een nieuwe positionering hoort ook een geschikte pay off. Woningborg, om op te bouwen. Een pay off die aansluit bij de particuliere koper én de bouwer, waarbij zij beiden letterlijk en figuurlijk kunnen bouwen op de kennis, expertise en zekerheid die Woningborg biedt’.
 

Urban tetris

De nieuwe merkpositionering en daarbij behorende visuele identiteit vormen de basis voor de nieuwe campagne. Bij de diensten van Woningborg hoort een herkenbare stijl en een transmediaal concept, dat de ruimte biedt om zich aan te passen naar alle diverse touchpoints. Door te spelen met het tetris concept legt Pünktlich op een visuele manier uit wie Woningborg is en wat Woningborg te bieden heeft. De campagne wordt zowel online als op de radio uitgerold.
 
De nieuwe merkidentiteit wordt gedurende het jaar uitgerold en is straks terug te zien op alle touchpoints van Woningborg.
 

Credits

Client: Woningborg
Verantwoordelijke: Selma Jacobs
Creatief Bureau: Pünktlich
Mediabureau: Pink Marketing
Strategie: Boudewijn de Jong, Elsbeth Wesselink
Concept: Panji Widoyono, Elsbeth Wesselink
Content: Panji Widoyono, Patrick Gremmer, Niels Tack, Esther van der Werf, Santos Adel Sayed
 

Bureaus

Media

Economisch