Agency matchmaker stelt vluchtigheid bureaurelaties aan de kaak

10-09-2014 (12:44) - Bureaus

Gisteravond vond de launch plaats van de Pitcher, een initiatief van Merien Kunst van Woedend! en Wouter Boon van Amsterdam Ad Blog. Bert Hagendoorn heeft de introductie communicatief ondersteund.

Hagendoorn over de Picher: ‘De eerste reacties in de pers en uit het publiek zijn positief en veelbelelovend. Het zal zeker stof doen opwaaien. De app zelf is een knipoog naar de vluchtigheid van van de relaties tussen marketeers en bureaus. Want iedereen weet dat goede relaties over tijd zijn opgebouwd. De app stelt het eigenlijk aan de kaak dus’, aldus Hagendoorn.

Pitcher biedt een longlist met bijna 80 Amsterdamse reclamebureaus.Na de persoonlijke selectie kunnen de bureaus direct benaderd worden voor een pitch. En dat allemaal direct op een iPhone of Android apparaat - merkcategorie, type campagne, pitchvergoeding. Je swiped na de selectie zo door naar de Amsterdamse bureaus. Elk bureau heeft een kort profiel met voorbeelden van hun laatste werk - net genoeg om een gevoel te krijgen. Geen match? Swipe links. Goed gevoel? Swipe rechts!

www.gopitcher.com


Reacties

Max, bedankt voor je reactie. Het is zo dat alle bureaus steeds worden getoond, alleen de volgorde waarin ze worden gepresenteerd is afhankelijk van het soort merk en het type campagne. Direct Marketing als extra categorie is een goeie, we dachten dat onder Activation kwijt te kunnen. Wellicht iets voor de volgende versie!
Merien @ 09-09-2014 10:33 uur
Goed dat Woedend! aandacht vraagt voor dit fenomeen. Maar als ze het vak verder willen helpen is het wel jammer dat ze er een puur Amsterdams feestje van maken. Zullen we de actieradius wat groter maken?
Chiel van de Ven, creative director Nijgh (Rotterdam dus)
chiel van de Ven @ 09-09-2014 12:42 uur
Hoi Chiel, Woedend! wil het huidige, vaak vluchtige pitchbeleid aan de kaak stellen, zonder direct in de negatieve modus te schieten of alleen maar te klagen. Het was nooit de bedoeling uitputtend compleet te zijn, en dat is natuurlijk ook helemaal niet relevant voor het maken van ons punt.
Marnix @ 11-09-2014 19:33 uur

Media

Marketing

Economisch