Eerste ‘agile marketing’-bureau van start

05-08-2014 (07:33) - Bureaus

Een primeur? Volgens de oprichters wel. Het eerste online bureau dat zich volledig richt op agile marketing is van start gegaan.
 
Deze vorm van marketing is volgens de initiatiefnemers het antwoord voor organisaties die hun marketing echt op de huidige digitale tijd willen afstemmen. Agile Marketing Agency biedt daarvoor een instrument met de Agile Marketing Radar.
 
In juni 2012 werd het Agile Marketing Manifesto in San Francisco gepubliceerd. Dit manifesto is de basis voor de werkwijze van Agile Marketing Agency. Geen grote jaarplannen, lange projecten, maar snel reageren en interacteren met klanten. Daarbij zijn er drie belangrijke uitgangspunten voor succes: Snelheid & flexibiliteit, Kennis & engagement met klanten en Meetbare resultaten.
 

Agile Marketing Agency is opgericht door Caspar van der Woude en Michiel Agterberg, beide afkomstig van internetbureau info.nl. Het bureau behoudt sterke banden met info.nl dat hiermee kiest zijn online marketingactiviteiten bij een partner onder te brengen.  


Reacties

What's new? Alleen het woord, denk ik. Snel reageren en interacteren met klanten doen wij al vele jaren. En ook de uitgangspunten zijn niet nieuw. Maar toch veel succes toegewenst.
Paul Kelder @ 05-08-2014 12:16 uur
Paul, fantastisch dat jullie al jaren werken met snel reageren en interacteren met klanten. Vanuit het Agile Marketing Manifseto wordt ook op deze wijze gewerkt, maar de methodiek is meer dan alleen snel reageren en interacteren.
Het is een proces waarbij je werkt in sprints, je focused op klantdata en continue werkt aan het bereiken van je doelstellingen en de inzet van je middelen probeert te optimaliseren.
Agile Marketing heeft veel overgenomen van agile development werkwijze. Echter blijkt het werken in korte sprints, het zogenaamde scrummen met multidisciplinaire teams, voor marketing nog veel beter te werken.
Als je iets meer wil weten, kan eens kijken op agilemarketingagency.nl. Of op het agile marketing manifesto.
Caspar van der Woude @ 17-08-2014 16:27 uur

Media

Marketing

Economisch