Gouden Effie naar Dawn en Triodos

08-10-2014 (10:29) - Bureaus

De Gouden Effie is dinsdagavond uitgereikt aan de ‘Volg je hart. Gebruik je hoofd’-campagne van de Triodos Bank. Reclamebureau Dawn is verantwoordelijk voor de commercial die begin dit jaar ook de Commercial van het Jaar in onze jaarlijke Commercial Review-verkiezing won. In totaal zijn er tijdens het (qua winnaars) weinig verrassende EffieGala veertien Effies vergeven, net zoveel als in 2013 en 2012. 
 
Naast het Goud was er vier keer Zilver. De ‘Essent ZekerDalen. Van switchen belonen naar loyaliteit bekronen’-campagne bedacht en ontwikkeld door Etcetera, Van Wanten Etcetera en PHD, was er één van. Ook ‘Werken bij Defensie. Je moet het maar kunnen’ van het Ministerie van Defensie (Steam Advertising en Maximum Communication), ‘McDonald’s 2007-2013: Nederlands favoriete restaurant’ (TBWA\NEBOKO, Tribal DDB en OMD Nederland) en ‘De turnaround van T-Mobile: Van grijze muis tot meest menselijke provider van Nederland’ van Etcetera & Van Wanten en Mediacom, had tijdens de EffieAwards – onderdeel van het 24Festival – Zilver te pakken.
 
Brons werd in totaal negenmaal uitgereikt. ‘Aandacht op de weg’ van N=5 in opdracht van de Rijksoverheid  en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, bijvoorbeeld. Hetzelfde geldt voor ‘Ingenieuze aanpak schrikt bestellers illegaal vuurwerk af’ (VeiligheidNL en TBWA\NEBOKO) en ‘Hoe Pietertje Calvé nóg groter maakte’ (Unilever Benelux en Alfred).
 
Er was ook Brons voor ‘Telfort Smartpakkers’ (Telfort en N=5), ‘Share a Coke with...’ (Coca-Cola Nederland en UM), ‘Ziggo WifiSpots: loyalty elevation by service innovation’ (Ziggo en DDB & Tribal Amsterdam samen met Eigen Fabrikaat), ‘Het succes van abonnementen zonder ansjovis’ (T-Mobile en Etcetera & Van Wanten met Mediacom), ‘Andrelon Oil & Care’ (Unilever Benelux en JWT Amsterdam) en tenslotte ‘De definitieve doorbraak van Sunweb’ (Sundio Group International GmbH en N=5).
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch