Koeweiden Postma doet Picasso

28-02-2011 (09:27) - Bureaus

Koeweiden Postma ontwikkelde de complete campagne voor ‘Picasso in Parijs 1900-1907’, de tijdelijke tentoonstelling van het Van Gogh Museum. Het ontwerpbureau ontwierp de complete campagne met onder andere affiches, flyers, brochures, uitnodigingen, banners, bewegwijzering en in samenwerking
met tentoonstellingsvormgever Marcel Schmalgemeijer het entreegebied van de tentoonstelling en de zaalbeteksting.

Het speciaal ontworpen letterbeeld als tentoonstellingslogo verwijst naar de experimentele, onderzoekende fase van Picasso. Waarin hij onder andere geïnspireerd raakte door Afrikaanse maskers. Daarnaast refereert het letterbeeld naar de art nouveau/jugendstil, de stijl van onder andere de Parijse metro die in 1900 werd geopend en symbool stond voor de nieuwe, moderne tijd.

De kleuren van ‘Picasso in Parijs’ zijn gekozen op basis van de door Picasso in deze periode gebruikte kleuren, de zogenaamde ‘blauwe en roze periode’. Het hoofdbeeld voor de campagne is ‘Zelfportret met palet 1906/ Portrait with a Palette 1906’.

Koeweiden Postma is sinds 2009 werkzaam voor het Van Gogh Museum. Naast de ontwikkeling van de nieuwe visuele identiteit voor het Van Gogh Museum (introductie 2 juni 2011) wordt op dit moment ook de visuele identiteit van De Mesdag Collectie ontworpen, een museum in Den Haag dat het Van Gogh Museum beheert.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch