Nieuw Super Sunday komt voort uit een 'lichte obsessie voor sport'

26-07-2016 (09:41) - Bureaus

Het nieuwe bureau Super Sunday levert diensten op het gebied van sponsorship strategie, sponsorship activatie en content productie. En wil de verbindende factor tussen sponsoring, digital en kwalitatieve contentproductie zijn. Super Sunday is opgericht door Eric Nooijen, Patrick Overwijk en Pijke Oostra.

 
kansen
Patrick Overwijk
: ‘De merken die vooroplopen zijn allemaal overgestapt van het pushen van merkboodschappen naar storytelling die aansluit bij de belevingswereld van hun doelgroep. Omdat sport alles in zich heeft om mensen te boeien, liggen daar enorme kansen voor merken om de doelgroep aan zich te binden en écht met impact te communiceren. Ik verwonder me er echt over hoe weinig, op een paar uitzonderingen na, daar nog mee gedaan wordt’. 
 
effectieve formats
Super Sunday werkt op het gebied van content creatie onder andere samen met The Media Brothers (de makers van het tv-programma Bureau Sport). Pijke Oostra: ‘We bundelen onze strategische en digitale expertise zo veel mogelijk met echte verhalenvertellers: de beste programmamakers, journalisten en schrijvers én de sporters zelf. Dat levert unieke content op die mensen boeit. Dat vertalen we vervolgens in cross-mediale formats die veel bereik genereren voor onze opdrachtgevers’.
 
over de oprichters
Patrick Overwijk en Pijke Oostra leerden elkaar kennen in het global communications team van Philips, waar Overwijk destijds als global sponsorship manager verantwoordelijk was voor de wereldwijde activatie van de sponsoring van het Williams F1 team. Ook in de jaren daarna hebben ze beiden hun sporen verdiend op het gebied van merkstrategie, marketing communicatie en digitale activatie. Daarnaast is Pijke een van de oprichters van het marketing- en communicatiebureau Volt. De derde man, Eric Nooijen is een zeer ervaren sponsorship manager. Bij PSV was hij verantwoordelijk voor de vijftig grootste sponsors en hun activaties. Met de ‘Freo leen league’ won hij in 2014 de zilveren ADCN Lamp 

Media

Marketing

Economisch