NS en NS International gaan door met DigitasLBi Amsterdam

03-02-2016 (21:46) - Bureaus

De NS en NS International hebben na een uitgebreide Europese aanbesteding de samenwerking met DigitasLBi Amsterdam opnieuw voor minimaal drie jaar verlengd. Het bureau helpt NS als strategisch partner al sinds 2005 haar dienstverlening via online kanalen continue te verbeteren. 

NS vervoert dagelijks ruim 600.000 treinreizigers. Optimale toegankelijkheid van reisinformatie, klantenservice en het aanbod van producten en diensten vormen belangrijkste pijlers van de online strategie. NS stelt hierbij de reiziger centraal do een relevant en actueel aanbod van deur-­-tot-­-deur te bieden via één geïntegreerd online platform. Met persoonlijke dienstverlening, zowel thuis als onderweg, om ook in de toekomst een aantrekkelijk vervoersalternatief te blijven.

In december is de eerste fase van NS.nl nieuwe stijl live gegaan. Deze fase stond in het teken van de optimalisatie van de reisplanner, de content en services voor all devices. De nieuwe site wordt in alle digitale kanalen doorgevoerd, ook op NSInternational.nl. Direct na d live-­gang wordt continue doorontwikkeld om de gebruikerservaring verder te verbeteren, op basis van inzichten uit web-­analytics en kwalitatieve feedback-tools.

 De volgende fase van de roadmap staat in het teken van het verder uitrollen van de deur-tot- deur-propositie, slim gebruik van data, en de naadloze wisselwerking tussen on-­ en offline kanalen. Om zo de klanttevredenheid nog verder te verhogen, en de online verkoop van het volledige assortiment van NS producten en diensten te stimuleren.

'We zijn enorm trots dat NS wederom het vertrouwen in ons heeft uitgesproken en dat onze jarenlange samenwerking verder wordt voortgezet. Zo bouwen we samen aan de realisatie van de omni­-channel ambities om de 'likeability' van het merk NS vergroten', aldus Roel Faulhaber, Creative Director DigitasLBi Amsterdam.


Media

Marketing

Economisch