Real Girls of Moscow volgens W+K en Nike

03-07-2015 (07:29) - Bureaus

7.05 uur Dat Wieden+Kennedy Amsterdam succesvol is met campagnes gericht op de Russische markt, bewees het bureau vorige week met de S7 Airlines-campagne in Cannes. Nu is er werk voor Nike Russia.
 
Voortbouwend op Nike Women’s global 'Better For It' platform, heeft Nike Russia een nationale campagne gelanceerd die de dames die het stereotype doorbreken en sport omarmen als onderdeel van hun dagelijks leven op een voetstuk zet - deze dames worden de ‘Real Girls of Moscow’ genoemd. 
 
In de nieuwe #betterforit campagne gemaakt door Wieden+Kennedy, highlight Nike zowel sport legendes als de alledaagse sporter.
 
In de campagne zitten acht top atleten, vereeuwigd in een serie gigantische muurschilderingen in Moskow. Geanimeerde GIFs van de muurschilderingen worden gedeeld online en zijn geo-tagged met de locatie van de originele uiting zodat mensen de muur kunnen vinden in de stad. 

Dezelfde atleten spelen ook de hoofdrol in een serie korte films geschoten door de beroemde sport- en modefotograaf Carlos Serrao – de films vertegenwoordigen vijf verschillende disciplines: yoga, long jumping, boksen, kunstschaatsen en ballet. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch