Nederland in top 5 van meeste mobiele uitgaven in Europa

16-04-2014 (08:17) - Economisch

Nederlanders besteden 12 cent van iedere euro die ze online uitgeven via de smartphone of tablet. In Nederland heeft bijna de helft (45%) van de bevolking een smartphone. Het afgelopen jaar hebben Nederlanders 8,1% van hun online bestedingen via de smartphone of tablet gedaan. 
 
Het onderzoek - in opdracht van ActiePagina.nl, uitgevoerd door Centre of Retail Research in acht Europese landen en de Verenigde Staten - laat zien dat het percentage mobiel bij online bestedingen in 2014 zal toenemen tot 69,8% en daarmee verantwoordelijk is voor een omzet 730 miljoen euro in vergelijking met 430 miljoen in 2013. De smartphone is verantwoordelijk voor 450 miljoen, de tablet voor de overige 280 miljoen euro.
 

In Europa heeft bijna 1 op de 5 smartphone gebruikers (19,6%) de afgelopen drie maanden een online shop via de smartphone bezocht. De meest fanatieke mobiele shoppers zijn de Britten. In het Verenigd Koninkrijk wordt 17,6% van de online omzet, door het winkelend publiek gespendeerd via de mobiel, gevolgd door Duitsland (16,8%) en Zweden (16,5%). Nederland staat met 12,2% op de vijfde plaats. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing