Online consumentenbestedingen: 14 miljard

17-03-2015 (07:38) - Economisch

Nederlanders hebben in 2014 gezamenlijk 13,96 miljard euro (inclusief BTW) uitgegeven aan online aankopen. Aan online aankopen van producten is in 2014 7,02 miljard euro uitgegeven, aan diensten heeft de Nederlandse consument online 6,94 miljard besteed. 
 
Het vierde kwartaal van 2014 laat, mede door de Sinterklaas- en kerstperiode, een piek zien in de absolute online bestedingen van Nederlandse consumenten. Nederlanders hebben in het vierde kwartaal maar liefst 4,16 miljard euro online besteed, verdeeld over 36,67 miljoen aankopen. Hiermee komen de totale online consumentenbestedingen in 2014 uit op 13,96 miljard euro. 
 
Bovenstaande blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland, dat wordt uitgevoerd door GfK en mogelijk wordt gemaakt door PostNL. Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van meer dan 2100 (web)winkels in Nederland, is de opdrachtgever achter de Thuiswinkel Markt Monitor.

Bureaus

Media

Marketing