Stevige omzetgroei fonQ

09-04-2015 (07:39) - Economisch

Webwarenhuis fonQ heeft in 2014 een omzetgroei van 35 procent doorgemaakt. De omzet steeg naar ruim 49 miljoen euro. Deze groei is mede te danken aan de eerste landelijke tv-campagne, die in mei 2014 is gestart.
 
Het webwarenhuis heeft een vruchtbaar jaar achter de rug. Met een totaal van 700.000 pakketjes werd in 2014 ruim 40 procent meer pakketjes verstuurd dan het jaar ervoor. De landelijke tv-campagne 'Mooi gevonden op fonQ.nl' lijkt een belangrijke factor te zijn voor de behaalde omzetgroei. Met de opvallende tv-reclames richt fonQ zich op het vergroten van de naamsbekendheid en het bevorderen van merkvoorkeur bij bestaande klanten. 
 

De tv-campagne, die op verschillende televisiezenders te zien was, wierp zijn vruchten af en vergrootte de naamsbekendheid van fonQ in Nederland van 22 procent naar 51 procent. Om de focus op fonQ te behouden zijn in 2014 bewust licentiecontracten met andere webwinkels, zoals Rituals en diverse mediapartijen, beëindigd. 


Bureaus

Media

Marketing