We blijven koopjesjagers

07-02-2014 (08:32) - Economisch

Bijna alle Nederlanders (98%) maken gebruik van koopjes. Het internet wordt veel geraadpleegd voor de zoektocht naar de beste deals. Zo struinen zes op de tien (61%) Nederlanders minstens een keer per maand het internet af voor goede deals en korting. Dit blijkt uit onderzoek van Groupon onder 1.250 Nederlandse respondenten. 
 
Uiteraard is korting op producten en diensten voor 91% van de online koopjesjagers de belangrijkste reden om dealsites te gebruiken. Maar ook als er helemaal niets van de prijs afgaat, blijkt 56% terug te gaan naar de desbetreffende winkelier of ondernemer waar zij een deal kochten. Een goede prijs-kwaliteitverhouding en ervaring geven daarbij volgens 61% van de Nederlanders de doorslag.
 
Op zoek naar mooie deals komt het avontuurlijke karakter van Nederlanders bovendrijven. Zo blijken online deals op dealsites voor 27% van de Nederlanders een goede stimulans te zijn om nieuwe plekken te ontdekken. 
 

Een vijfde (21%) van de online deal site gebruikers wordt zelfs over de streep getrokken om iets te gaan ondernemen dat zij normaal niet zouden doen. Zo maakt 59% van de online koopjesjagers gebruik van deals van bedrijven waar ze nog nooit eerder een product of dienst hebben gekocht of überhaupt van gehoord hebben. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing