Zakentoppers passen organisatie massaal aan

29-04-2014 (08:26) - Economisch

Vier op de vijf Nederlandse topondernemers verwacht het bestaande businessmodel van de organisatie te moeten aanpassen om de innovatieambities waar te kunnen maken. Dat blijkt uit het jaarlijks onderzoek ‘Mindset van de Business Leader’ van de Baak en netwerkorganisatie Business Leaders. 
 
Voor de ondervraagde ondernemers heeft het vergroten van het innovatief vermogen van hun bedrijf topprioriteit in 2014. Daarbij ligt de grootste uitdaging in het ontwikkelen van de juiste competenties bij medewerkers en het versterken van de samenwerking tussen mensen van verschillende afdelingen en units.
 
Het onderzoek laat verschuivingen zien in de managementagenda van business leaders. Zo neemt het belang van het vergroten van innovatie en leiding geven aan groei in de periode 2012 - 2014 toe, terwijl de aandacht voor kostenbesparingen en reorganisaties in diezelfde periode sterk terugloopt. 
 
Tegelijkertijd neemt de nadruk op sales, na een opleving in 2013, dit jaar sterk af. Topondernemers zijn van mening dat een extra push op de markt de komende periode niet meer het verschil gaat maken.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing