Groei Be Viacom-zenders in juli

03-08-2012 (08:21) - Media

Be Viacom laat met haar zender portfolio (Comedy Central, MTV en Nickelodeon) opnieuw forse groei zien in Nederland. Het marktaandeel van de entertainment zender Comedy Central steeg in juli onder de jong volwassenen (20 tot 34 jaar) met 17% in vergelijking met  juli vorig jaar en kwam uit op 3,9%. In de doelgroep 20 tot 49 jaar was het marktaandeel 2,1%. 
 
Voor Comedy Central is dit de beste juli maand tot nu toe.  De zender kent ook een sterke start van het TV seizoen met in augustus de tv-première van de blockbuster ‘New Kids Turbo’ en de première van de ‘Roast of Roseanne’. Bovendien kondigde de zender recent de aankoop aan van Charlie Sheens nieuwe sitcom ‘Anger Management’.
 

Ook bij de kids en jongeren van Nederland behield Be Viacom haar sterke positie. Het marktaandeel van jongerenzender MTV steeg aanzienlijk: in de doelgroep 13 tot 24 jaar was er een groei van 19% in vergelijking met juli vorig jaar en kwam uit op 4,3% marktaandeel. De grootste televisiezender voor kinderen, Nickelodeon, was opnieuw marktleider in Nederland met een marktaandeel van 24,2% in de doelgroep 6 tot 12 jaar. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch