iMediate neemt belang in MCP

25-04-2014 (08:07) - Media

iMediate neemt een belang in het custompublishingbedrijf Marketing Communicatie Partners (MCP), gevestigd in Doetinchem. Beide bedrijven zullen de komende jaren inzetten op verdere groei in custom publishing en contentmarketing, met een focus op de Nederlandse en buitenlandse retailmarkt. Het is de intentie om de deelname vóór 1 januari 2016 uit te breiden naar een volledige overname. Uiteindelijk zal de nieuwe organisatie werk bieden aan ruim 40 mensen.
 
MCP is actief in de marktsegmenten fashion/lifestyle, bouw/infra en food/horeca/grootverbruik. Dat laatste segment is het belangrijkste, met klanten als Superunie, Plus en Sligro. De bekendste customtitel van MCP is het magazine Boodschappen, dat in een oplage van 2,3 miljoen verspreid wordt onder 14 supermarktorganisaties, waaronder Plus, EMTÉ, Boni, SPAR en Coop. iMediate is vooral actief in de entertainmentindustrie en consumentenelektronica, met klanten als Media Markt, Saturn, LG Electronics, Buma/Stemra en Universal Music. iMediate produceert onder meer de titels Mediazine (Media Markt) en Turn On (Saturn).
 
Ad van der Salm denkt daar ook zo over: ‘In 1984 heb ik MCP opgericht vanuit de filosofie om de toen nog strikt gescheiden vakgebieden redactie/journalistiek en marketingcommunicatie te combineren. Daarmee was MCP destijds een van de pioniers op het vakgebied custom publishing. De afgelopen dertig jaar hebben MCP en ons vakgebied een enorme groei doorgemaakt. Ook op dit moment staat we voor prachtige uitdagingen. Denk hierbij aan de toenemende behoefte van onze klanten om niet alleen content te ontwikkelen, maar ook te beheren en crossmediaal in te zetten. Om al deze ontwikkelingen te borgen, is schaalvergroting noodzakelijk.’

Uiterlijk eind volgend jaar zullen MCP en iMediate worden samengevoegd tot één organisatie. Waar de nieuwe organisatie kantoor gaat houden en onder welke naam is nog niet bekend. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch