Sanoma Media Belgium niet meer te koop

19-12-2014 (02:02) - Media

Sanoma wil de kracht van de Belgische en Nederlandse mediabedrijven combineren om een marktleidende positie te  bouwen. Om dat te bereiken is Henk Scheenstra, huidig COO Content Media bij Sanoma Media Netherlands aangesteld als Voorzitter van de Raad van Bestuur van Sanoma Media Belgium. Scheenstra zal aan Peter de Mönnink rapporteren.

Dit besluit beëindigt gesprekken met verschillende potentiële kopers voor Sanoma Media Belgium dat het afgelopen jaar onder strategische heroriëntatie stond. Vanaf 1 januari creëert Sanoma een nieuwe strategische business unit die haar Nederlandse en Belgische mediabedrijven zal omvatten. De samengevoegde bedrijven komen onder eindverantwoordelijkheid van Sanoma/SBS CEO Peter de Mönnink.

Sanoma streeft er naar om het integratieproces binnen twaalf maanden te voltooien. Het doel is om te groeien, alle mogelijke synergiën en integratie kansen te benutten en de kennis en ervaring van beide bedrijven optimaal in te zetten.

De huidige CEO van Sanoma Media Belgium Hans Cools verlaat het bedrijf zodra hij zijn werkzaamheden aan Henk Scheenstra en CFO/COO Yves Berlize heeft overgedragen in februari. Over vervanging van de huidige rol van Henk Scheenstra wordt op dit moment nagedacht.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch