Slechte halfjaarcijfers TMG

01-08-2014 (09:09) - Media

TMG heeft deze ochtend slecht nieuws. De advertentieomzet van TMG is weer lager dan verwacht. Het EBITDA-resultaat daalde van 26,8 miljoen euro in het eerste halfjaar van 2013 naar 21,1 miljoen in de eerste helft van dit jaar. Het komt volgens TMG vooral door lagere advertentie en oplageomzet en hogere verkoopkosten.
 
De opbrengsten daalden van 268 miljoen in het eerste halfjaar 2013 naar 253,5 miljoen in dezelfde periode van 2014. Lichtpuntje: de uitrol van de kostenreductieprogramma’s ligt voor op schema. 
 
Geert-Jan van der Snoek, CEO van Telegraaf Media Groep: ‘TMG heeft in de afgelopen maanden verdere stappen gezet in het versterken van haar belangrijkste merken. De tegenvallende advertentieomzet kon deels worden opgevangen door reeds geplande kostenbesparingen. Focus op de merken en het centraal stellen van het veranderende consumentengedrag is de leidraad voor de toekomst. We gaan nog scherper kijken naar de keuzes die onze klant maakt bij het zoeken naar nieuws en informatie. We hebben sterke merken en een groot en gevarieerd mediaplatform. Dat biedt ons een uitstekende uitgangspositie om de klant op elke moment van de dag te bereiken met relevante antwoorden op zijn specifieke informatiebehoefte.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch