Clubhouse vooral populair bij jonge mannen

02-03-2021 (17:00) - Media

1.052.000 Nederlanders gebruiken Clubhouse. Vooral mannelijke jongeren zijn verantwoordelijk voor de snelle Clubhouse adoptie, blijkt uit een grootschalig onderzoek naar de Clubhouse consumptie van MeMo².
 
Het audio platform Clubhouse is dé nieuwe social media sensatie. Tenminste, als we de hype rondom de app moeten geloven. Media, merken, influencers, creatieven, guru’s en ondernemers, iedereen vindt er wat van. Is het succes van Clubhouse deze hype eromheen of verzamelt zich er nu al een serieuze community op het platform? Meer dan 1 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder (8%) zeggen Clubhouse te gebruiken. 5% van de Nederlanders zegt wekelijks actief te zijn en 2% is dagelijks al met de app in de weer. Clubhouse is het populairst bij jonge mannen.
 
Explosieve groei vasthousen
Robin Wallaart, Strategy Consultant bij MeMo²: “Bij mannen tussen de 25 en 34 heb je als merk op Clubhosue de meeste culturele relevantie. Van alle onderzochte doelgroepen zijn dit de grootste early adapters. De vraag is natuurlijk of Clubhouse deze explosieve groei weet vast te houden en Nederland definitief weet te overtuigen, of dat iedereen de app alleen een keer of wat aan het proberen is.”

 


Bureaus

Marketing

Economisch