Candid Group: 'Traditionele holding-model moet op de schop'

09-09-2018 (20:42) - Bureaus

De Candid Group zal door verdere samenwerking, consolidatie en overnames binnen enkele jaren uitgroeien tot een Nederlands marcom-netwerk dat de concurrentie aankan met grote internationale bureaus en netwerken. Dit voorspelt oprichter en directeur Gérard Ghazarian.
 

De afgelopen jaren is het netwerk van media-, marketing- en communicatiebureaus flink gegroeid door onder meer overnames van mediabureaus Stroom en M2Media. In 2019 verwacht de Candid Group dankzij verdere samenwerkingen en nieuwe overnames zelfs een "hypergroei".  Het bedrijf wil Nederlandse merken op internationaal vlak bijstaan, maar niet dezelfde fouten maken als diverse beursgenoteerde reclamereuzen hebben gemaakt. 'Onze ambitie is niet om de grootste te zijn, wel de meest innovatieve, de meest efficiënte en de meest ondernemende', zegt Ghazarian.
 

silo's doorbreken

Nu steeds meer Engelse bedrijven hun hoofdkantoren vanwege de naderende Brexit naar Nederland verplaatsen, ontstaat er op marketinggebied ruimte voor (nog) een Nederlands netwerk dat op internationale schaal kan opereren en de concurrentie aankan met grote dominante partijen. Ghazarian: 'Bouwen aan het marcom-netwerk van de toekomst is meer dan het inbrengen van verschillende disciplines binnen een groep. De gefragmenteerde communicatiemarkt vraagt om het doorbreken van silo’s, stoppen met het traditionele holding-model en een samenwerking die klant en gebruiker echt centraal stelt. Alleen zo zetten we Nederland op communicatiegebied verder op de kaart.'
 

Media

Marketing

Economisch