HG kiest voor The Valley

18-03-2020 (11:50) - Bureaus

The Valley is sinds een aantal maanden werkzaam voor HG, specialist voor reiniging en onderhoud in en rondom het huis. Geen pitch, maar een 'chemistry sessie' gaf de doorslag.
 
Tijdens deze sessie heeft The Valley haar Total Brand aanpak geplot op het merk HG. Dit was ook het startschot voor een intensieve samenwerking om HG verder te laten groeien in zowel Nederland als de rest van Europa. Concreet heeft dit zich inmiddels doorvertaald naar de ontwikkeling van een nieuw online platform (website, e-commerce, Customer Data Platform), vier televisiecommercials en bijbehorend online campagnemateriaal. Alles is in een periode van vier maanden gerealiseerd. Daarnaast werden ook de marketplaces Bol.com en Amazon.com meegenomen als verkoop- en marketingkanaal.

Gijs ten Buuren, strateeg bij The Valley: HG is een absolute parel onder de Nederlandse FMCG merken. Ze zien ons niet als bureau, maar als strategisch partner die komende jaren samen met HG het merk en de business gaan laten groeien. De Total Brand aanpak van The Valley vormt daarbij de basis van alle activiteiten die we ontplooien".

Maze-one (zuster label van The Valley) is al sinds deze zomer actief betrokken om de aanwezigheid van HG op Amazon.com en Bol.com te verbeteren. Tim van der Bilt, MD Maze-one: "HG is klant van het eerste uur bij Maze-one. Het afgelopen jaar hebben we in Groot-Brittannië al mooie resultaten geboekt. We zijn er trots op om samen met zo’n mooi Nederlands bedrijf Europa te mogen veroveren."

Begin 2020 waren de eerste resultaten van de samenwerking zichtbaar en werd de nieuwe digitale omgeving gelanceerd. . Te beginnen met een nieuwe campagne en een nieuwe digitale omgeving. Jeroen Mustert, CEO HG: "De Total Brand aanpak gaf voor ons de doorslag om met The Valley en Maze-one in zee te gaan. HG is een sterk merk dat de komende jaren verder zal moeten groeien. The Valley helpt ons om meer synergie te realiseren en ze hebben in vier maanden tijd bergen werk verzet met een hands-on mentaliteit."


Credits

HG
Robbert Klaassen, John Zentveld, Maurice Bokma, Jeroen Huguenin

The Valley
Creatie: Joost van Praag Sigaar, Jurren Sluiter
Creative Director: Sheldon Bont
Strategie: Gijs ten Buuren, Rory de Graaf
Account: Daniel Nokes

Regisseur/ DOP: Daniel Gallenkamp
Producer: Lenny Venema

 


 


Media

Marketing

Economisch