United Playgrounds neemt Fitzroy over

United Playgrounds neemt Fitzroy over

01-02-2024 (14:13) - Bureaus

Het strategisch creatieve bureau Fitzroy wordt onderdeel van marketing solutions groep United Playgrounds. “In de afgelopen jaren hadden we de wind goed in onze zeilen. Maar we zien ook alle veranderingen die op onze opdrachtgevers en natuurlijk onszelf afkomen."

"De uitdagingen worden complexer en ondanks het feit dat we strategie, creatie en design goed op orde hebben, zullen we onszelf moeten verrijken met diepere kennis op het gebied van onder andere social, AI en digital/social commerce. Wij dagen onze opdrachtgevers altijd uit, maar willen daarnaast zelf ook worden uitgedaagd. We wilden niet overgenomen worden door een internationaal netwerk. Maar juist opnieuw mee gaan bouwen aan een nieuw verhaal. Binnen United Playgrounds zitten al toonaangevende bureaus op hun specifieke domein en omdat de groep nog relatief jong is, is er veel ambitie om verder te groeien. En daar kunnen wij als Fitzroy sturend in worden. United Playgrounds voelde vanaf het eerste moment als familie. Dat vinden we ongelooflijk belangrijk.”" zegt Jur Baart, samen met Marnix Tiggeloven en Mischa Schreuder de eigenaren van Fitzroy

Zevende bureau

Fitzroy - dat in 2023 de meeste SAN Awards in de wacht sleepte - is het zevende bureau dat zich aansluit bij deze relatief nieuwe groep, met onder andere branding agency Verve (bekroond tot ‘European Design Agency of 2023’), merknamen-bureau Globrands (de bedenker van o.a. de merknamen Thalys en Senseo) en digital commerce bureau De Nieuwe Zaak (bekend van o.a. Bouwmaat en Studio Anneloes). Met deze stap wil Fitzroy haar creativiteit nog meer aan technologie en digital commerce verbinden en oplossingen bieden die haar opdrachtgevers meer ‘adaptable to change’ maken.

“Hier staat een man met een glimlach. We zijn enorm trots dat Fitzroy, een toonaangevend strategisch creatief bureau, zich bij ons aansluit"

Prominente plek

Diederik Breijer, CEO United Playground: “Hier staat een man met een glimlach. We zijn enorm trots dat Fitzroy, een toonaangevend strategisch creatief bureau, zich bij ons aansluit. Vanaf het eerste moment voelde dit goed. Bij de start van United Playgrounds hebben we gezegd dat creativiteit een prominente plek in het hart van onze groep moet krijgen en met Fitzroy halen we de top in huis. Deze stap markeert een nieuwe fase in onze ambitieuze plannen, waar creativiteit en technologie samenkomen in onze oplossingen voor grote en opkomende merken. Onze positionering als ‘A playground for the remarkable’ is hiermee een flinke stap dichterbij gekomen."


Media

Marketing

Economisch