‘LIFE’s for living’ vindt Lotto

07-03-2018 (10:52) - Campagnes

Het is geen Olympisch onderdeel en er worden geen medailles mee verdiend. Toch is het populairder dan voetbal. Bovendien hoef je er niet voor naar de sportschool want meedoen gaat vanzelf. 


Lotto, een grote speler in sport- en vrijetijdskleding uit Italië sinds 1973, vindt dat het tijd wordt om de grootste sportprestatie van allemaal te omarmen: je dagelijkse leven. Dit is de gedachte achter de nieuwe schoenen- en kledinglijn ‘LIFE’s collection’. 


De Lente en Zomer 2018 campagne heeft als tagline ‘LIFE’s for living’ en wordt vandaag gelanceerd in Italië, Spanje, Frankrijk, Portugal, Griekenland en Zuid-Amerika. De communicatie wordt uitgerold over verschillende digitale media, bevat een social en digital PR strategie plus de lancering van een nieuwe webwinkel. Offline is er gekozen voor een sterke instore aanwezigheid, verschillende print advertenties en selectieve outdoor.


luchtig & ironisch

‘LIFE’s for living’ speelt met het contrast tussen competitieve sport en je gewone dagelijkse leven. Hierdoor is de campagne luchtig en licht ironisch, wat aansluit bij de nieuwe aanpak van Lotto om het dagelijkse leven als kans te zien om te bewegen en te trainen, zonder daar al te moeilijk of serieus over te doen. 


credits

De campagne is ontwikkeld door KesselsKramer, een onafhankelijk communicatiebureau opgericht in 1996 met vestigingen in Londen en Amsterdam en een productie-hub in Los Angeles. De fotografie was in handen van de Britse fotografe Steph Wilson. 

 

Lotto LIFE's Collection SS18 from KesselsKramer on Vimeo.