Tele2 pakt haters aan met liefde

19-12-2017 (11:37) - Campagnes

Tele2 heeft onderzoeksbureau PanelWizard Direct laten onderzoeken hoe de Nederlander denkt over de verruwing op social media. Men blijkt wel klaar met alle online haat. Daarom gaat Tele2 online haat bestrijden met de gedurfde campagne #hatersgonnalove. 
 

negativiteit

Uit het onderzoek kwam naar voren dat zeven op de tien Nederlanders klaar is met de negativiteit online. 62 procent constateert dat het aantal boze reacties online is toegenomen afgelopen jaar, nog meer respondenten vinden dat de toon harder is geworden. Bijna de helft van de Nederlanders krijgt één of meerdere keren per week te maken met negatieve reacties op social media. Met name op Facebook, maar ook op Twitter en YouTube zijn geliefde podia voor haters. Dus roept Tele2 mensen op massaal liefde te verspreiden op het wereldwijde web. 
 

Op me monnie

Opvallend aan de Tele2-campagne is de verschijning van Famke Louise. De vlogster lag vorige maand onder vuur toen ze het nummer ‘Op me monnie’ opnam. Ze werd het mikpunt van online haat. In de Tele2 video bijt ze terug door haar haters te overspoelen met liefde. Zij lijkt op dit moment de perfecte persoon voor deze campagne. 
 

louter liefde

De campagne is ontstaan vanuit de kerstgedachte, een boodschap die is aangepast aan de tijdgeest. Natuurlijk, de Make love, not war-boodschap is decennia-oud, maar het verspreiden van online-liefde is een relatief nieuw fenomeen. Tele2 maakt het mogelijk om vanaf 20 december middels GIFjes en soundbites deze liefde online te verspreiden. De video met Barry White-style kerstboodschap is al gelanceerd. Ook kunnen mensen op 20 december in trams op tramlijn 2 in Amsterdam inchecken met een knuffel voor de bestuurder.