The Gardeners achter internationale merkcampagne Supermom

03-09-2018 (12:43) - Campagnes

Vandaag gaat de campagne ‘Rock your way through pregnancy’ van start voor het Nederlandse positiekledingmerk Supermom, een van de 7 topmerken van Nine & Co. The Gardeners ontwikkelde de strategie, merkcampagne en deed de productie ervan. 


stoer concept voor stoer merk

Zwangere vrouwen gekleed in lieflijk roze, met hun handen op hun buik, starend uit het raam, schetsen de norm. “Vaak wordt bij de term ‘zwangerschapskleding’ niet meteen de link gelegd met fashion.” aldus Yar Verheijden, brand manager Supermom. “Supermom wil als merk een tegengeluid bieden voor alle vrouwen die tijdens hun zwangerschap absoluut niet willen inleveren op hun eigen sexy, stoere, actieve stijl.”


Instagram-only aanpak

Als mediastrategie is gekozen voor een Instagram-only aanpak. Suzanna Ruis (Social Media Director): “Vanuit doelgroep- en media-insights kozen we voor Instagram als meest relevant platform. De doelgroep – van alleen in Nederland al zo’n 160.000 zwangeren - is hier enorm actief. Instagram biedt tal van mogelijkheden om deze specifieke doelgroep te bereiken en te betrekken. Ook de recente ontwikkelingen op het gebied van shopping speelden een belangrijke rol in de keuze.”


credits

Bureau: The Gardeners
Merkstrategie: Bas Velthuis, Femke Schavemaker
Creatie: Sjoerd Bongertman, Nikki de la Rambelje
Account: Stephanie van der Klift, Nadine Marcar, Renée Schenk 
Social media director: Suzanna Ruis 
Fotografie: Kee & Kee
Styling: Fleur Feringa
Hairstylist: Tommy Hagen (Tommy’z Toko) 
Klant: Supermom
Verantwoordelijk bij klant: Yar Verheijden, Sophie Don