Is het gedaan met copy anno 2024?

19-01-2024 (13:41) - Creatie

Nikki de la Rambelje (Gardeners) is copywriter. In 2023 kwam Gardeners veelvuldig in het nieuws toen zij met hun werk voor Natuurhuisje bij de ADCN buiten de prijzen vielen. Op social media ging er een storm aan protest op. Is het gedaan met copy anno 2024? haar visie is kraakhelder. Voor goede copy is er namelijk àltijd ruimte:

‘Goede copy weet mensen te raken en te overtuigen op een vanzelfsprekende manier. Goede copy is tegelijkertijd ook een beetje slim, het zet je aan het denken. En als het dan ook nog de tijdgeest weet te raken, is het helemaal mooi.

Als iets interessant genoeg is, willen mensen het altijd wel lezen. Om dat te bereiken, heb je de ene keer meer woorden nodig om te overtuigen dan de andere keer. Ik vind het zo’n onzin dat mensen de aandachtsboog zouden hebben van een goudvis.

"Het gaat om de vraag of je relevant bent met wat je hebt geschreven"

Als copywriter moet je moeite doen om mensen te pakken. Het gaat niet om kort of lang, maar om de vraag of je relevant bent met wat je hebt geschreven. Klets je niet uit je nek? Als je ècht goed overtuigend schrijft, biedt copy entertainment en daarin gaan mensen graag met je mee. Voor mij is de wil om van elke tekst iets bijzonders te maken, één van de leukste dingen die er is.'

Lees het volledige verhaal met Nikki de la Rambelje in de copy-special van Fonk magazine 381. Geen abonnement? Bestel Fonk magazine 381 los in onze webshop en lees deze uitgave digitaal of in print